יום ב', יז’ בניסן תשע”ט
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
ו
  
 
 
 
תגובות: 0   צפיות: 7
 
 
זהו קורס מרתק, מעמיק ומספק, המורכב מ36 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד, או שעתיים - שלוש, במתכונת קורס הכשרת מנחי מדיטציה. הקורס מחולק לשני חלקים. הקורס מודרך על ידי ד"ר דודי אדלר Ph.D, המתרגל מדיטציות משנת 1972.

חלק ראשון: חלק זה כולל את 12 המפגשים הראשונים. במפגשים אלו נלמד ונתרגל כ20 סוגי מדיטציות, תרגילי הרפיה ודמיון מודרך, מרחבי העולם, באופן כזה שכל אחד יוכל למצוא את התרגיל המועדף עליו, אליו הוא מתחבר. חלק שני: חלק זה מונה את 24 המפגשים הבאים. מפגשים אלה יוקדשו למדיטציה יהודית בשיטת "האחד": בהשראת ספרות ההיכלות, הספרות התלמודית, מקובלים וחסידים.במהלך שנה זו, נלמד להפיק מן המדיטציה:א. את הרמה הראשונית, בה לומד המתרגל מודעות אישית וברוב המקרים חווה רוגע נפשי.ב. חיזוק המערכת החיסונית ושיפור בריאותי. ג. שיפור מצב הרוח. ד. נגיעה ברבדים עמוקים יותר של חיבור לתת-מודע. חלק מהמתרגלים הנחושים יוכלו לחוות, אי"ה, הצצה לסודות עמוקים בבריאה ובא-לקות. הרחבה אודות 12 המפגשים הראשונים: הבה נהיה מודעים לחלל פינו. עתה נדמיין לימון צהוב... נחצה אותו לשניים ונקרב מחצית הלימון לפינו... נסחט את הלימון אל תוך פינו....סביר שרובינו נחוש את פינו מתמלא ברוק.אם נדמה בעיניי רוחנו אירוע מרגש\ מפחיד... נוכל לחוש את קצב פעימות ליבנו מתגבר. אנו מבחינים בכך שמצב התודעה שלנו והדברים עליהם אנו חושבים\מדמיינים, משפיעים ישירות על הפעילות הפיסית של גופנו. בשנה זו, נלמד להשתמש בכוח הדמיון, הריכוז ,המחשבה, (וגם בחוסר המחשבה( בכדי לשפר את מצבינו הפיזי ,הרגשי, הנפשי והרוחני. בשנה ב, נדון בנושאים שונים, אך בעיקר נתרגל ונחוש תרגילי דמיון מודרך, הרפיה ומדיטציה.להלן הנושאים העיקריים שיידונו וכן התרגילים העיקריים: *נושא: גלי מוח והקשר המחקרי שבין חשיבה חיובית ובריאות גופנית ונפשית. תרגיל:1. תרגיל נשימה יסודי. 2.תרגיל נשימה להפגת מתחים. *נושא: הנשימה ככלי טיפולי ומרגיע. תרגיל: 1. חשיבה חיובית. 2. תרגיל נשימה משולב בדמיון וחשיבה חיובית. *נושא: בעיות שינה ופתרונן באמצעות תרגילי הרפיה.תרגיל: 1. הגעה לגלי אלפא באמצעות ספירה לאחור. 2. הרדמות באמצעות סדרות נשימה. *נושא: הקשר הביוכימי בין חיוך למצב רוח טוב. תרגיל: תרגיל חיוך. *נושא: התמקדות בדבר אחד כאמצעי לשחרור המינד. תרגיל: התבוננות פנימית תוך שימוש בנר דולק. *נושא: ההגדרות – הבנת העולם או אשליה?תרגיל: תרגול התבוננות בחפץ, תוך שחרור מהגדרותיו. *נושא: ההילה והגוף האתרי.תרגיל: ריחוף בתוך הגוף להשגת ריפוי פיזי, רגשי, שכלי ורוחני *נושא: העבר ההווה והעתיד כמשפיעים על רווחתנו הנפשית. תרגיל: 1. תרגיל הליכה. 2. חוויית ההווה כבסיס לרווחה נפשית. *נושא: טכניקה לוגית המסייעת לשליטה רגשית באמצעות החשיבה. תרגיל: הרפיה מודרכת של הגוף, איבר אחרי איבר. *נושא: התבוננות פנימית, פיזית ורוחנית, כמובילה להארה: "מבשרי אחזה א- לוה". תרגיל: הכרות ראשונית עם מדיטציית הויפסנה, התובנה - נשימת ויפסנה. *נושא: דיון בנושא 'הטוב והרע- לכל דבר יש סיבה'. תרגיל: סריקת ויפסנה.*נושא: סוד האושר- הדרך הפשוטה.תרגיל: חוויית העצמי הצרוף- 'להיות'. הרחבה אודות 24 השעורים הבאים: מדיטציה יהודית בשיטת "האחד": מטרות שלב זה של הקורס הן: עבודה רוחנית מעמיקה, התמודדות עם האגו ונגיעה באמיתות ובסודות. המדיטציות הינן בהשראת ספרות ההיכלות, הספרות התלמודית, מקובלים וחסידים.בשם הבעל שם טוב נאמר: "במקום בו המחשבה, שם אתה נמצא". מקובלים וחסידים רבים, מנסים לעלות מעולם לעולם באמצעות דמיון מודרך חזק וממוקד. מרבדי "עולם העשייה", לאלו של ה"יצירה". משם, אל "עולם הבריאה". או אז, לומדים כיצד לעבור את ה"פרגוד" ולהעפיל אל ה"אצילות". משם מתרגלים הגעה ואיחוד עם האין סוף ברוך הוא. חלק זה כולל שישה שיעורי מבוא בנושאים הבאים: עשר הספירות, עולמות וממדים ופסיכולוגיה קבלית - המתייחסת לחמש רמות התודעה העיקריות: נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. לאחר שיעורי המבוא נתרגל מדיטציות במהלך 18 מפגשים.לא ניתן להעלות מדיטציות אלה על הכתב. תרגול זה יתבצע באופן זהיר. כל לומד יחווה את החוויה, באופן הנכון לו.